marți, 12 noiembrie 2013

Frumusete+ Libertate+Noblete= Cal

Calul este un animal superb. Mie imi inspira frumusete si libertate. Mi-au placut intotdeauna caii si am incercat sa ma apropii de ei, ducandu-ma sa invat sa calaresc. Evident ca oricat de mult iubesc calutii imi era un pic teama sa ma urc in sa. Acolo , un jocheu profesionist  si in acelasi timp un proprietar de cai mi-a zis "cand te vei urca pe cal vei simti daca esti facuta pentru asta sau nu, nu exista cale de mijloc, ori iti place, ori nu" si a avut dreptate. Mie mi-a placut foarte mult si am continuat dar am incercat sa imi mai conving niste prieteni sa vina sa incerce. Au venit, un el si o ea. Nici unul n-a mai venit vreodata la calarie :))). Desi el era un motociclist cu "state vechi" , cand s-a dat jos de pe cal mi-a zis "motorul il controlez eu , animalul e imprevizibil". Asa e, si el avea dreptate, pana la urma un animal actioneaza instinctual si se spune ca in ciuda faptului ca are o privire inteligenta , calul este un animal prost. Afirmatia asta a facut-o un crescator de cai. Nu stiu daca e asa sau nu dar eu prefer sa cred ca nu e asa si va recomand sa vedeti filmul "Seabiscuit". L-am vazut de cateva ori si de fiecare data plang. Eu sunt foarte sensibila la inteligenta necuvantatoarelor probabil pentru ca sunt sufocata de prostia cuvantatoarelor :))))))))))))



Am inceput sa ma duc la cursuri si dupa ce am terminat cele 10 ore dupa care se presupune ca deja te descurci singur, am continuat sa ma duc si de fiecarea data imi propuneam sa stau o ora. Niciodata nu plecam mai devreme de 3 ore din manej. O ora calaream si celelalte doua ma zgaiam la profesionisti calare pe cai adevarati (ma refer la caii pregatiti pentru competitii), era o placere sa-i privesti cum sar peste obstacole sau pur si simplu cum isi plimba caii.

Am uitat sa va spun ca in etapa nr 1 , pana inveti sa stai corect in sa arati fix ca un sac de cartofi ceea ce n-am stiut pana intr-o zi cand stateam in tribune asteptand sa imi vina randul si radeam de altii (stiu ca nu e frumos) :)) si un prieten de langa mine mi-a zis "pai ce crezi ca tu arati altfel in sa?  :))) .
Ce vreau sa va spun este ca nu e usor dar e tare frumos si cel mai important pleci cu o stare excelenta . La inceput am pus asta pe seama faptului ca nah, e normal, faci miscare in aer liber si e firesc sa ai o stare de bine ca apoi sa aflu ca atunci cand calaresti se face un schimb energetic pozitiv intre calaret si cal si ca ei sunt folositi in diverse terapii pentru copii cu diverse dizabilitati .
"Pe partea asta psihică, există beneficii imediate și generale, de care au parte toți. Evoluția e foarte rapidă, de multe ori vezi rezultate în termen de 5-10 ședințe. Se lucrează pe anumite tipuri de dificultăți sau tulburări psihice sau psihiatrice, dar sunt câteva beneficii pe care le poate avea orice persoană. În primul rând, calul te învață autocontrolul, atât al posturii și al corpului, cât și al emoțiilor. Calul e foarte sensibil și îți oglindește reacțiile, mișcările. De exemplu, dacă ești pe cal și te-ai dezechilibrat sau dacă nu stai într-o poziție corectă, dacă stai aplecat spre stânga sau spre dreapta sau dacă coloana ta nu stă într-o poziție corectă, calul sesisează asta și se oprește. Funcționați împreună, așa că trebuie să mergi corect. Pe partea emoțională, dacă tu nu îți controlezi, gestionezi emoțiile, calul nu cooperează. El are și capacitatea de a reacționa față de o incongruență între ce e în interior și ce încearcă persoana care îl călărește să arate la exterior. De exemplu, tipică este frica omului de anumite animale. E clar că multora le e frică de cal, care e masiv. Noi am fost învățați încă de mici, de exemplu, că nu trebuie să-i arăți câinelui că ți-e frică de el, pentru că te mușcă sau te atacă. Suntem învățați să afișăm o postură care să arate că suntem siguri pe noi în fața unui câine, chiar dacă nu suntem. Ei, calul sesizează incongruența asta. Tu încerci să fii foarte ferm, să mergi drept și apăsat, să-i dai comenzi scurte și la obiect, dar calul sesizează că tu ai pulsul ridicat, că inima îți bate mai repede, iar asta îl confuzează. De foarte multe ori, calul, când se oprește sau nu reacționează, transmite ceva; înseamnă că tu faci ceva greșit sau ar trebui să încerci altfel. De multe ori, adulții se blochează într-o soluție greșită, iar dacă nu vrea să meargă calul, trag și mai tare și-și fac răni în palme de la hamuri. Ori ideea e să încerci și altfel și să fii atent tot timpul le nevoie animalului, ceea ce iarăși e un beneficiu. Calul spune ceva când se oprește, nu o face pentru că n-are chef să meargă." (Anda Pacurar , declaratie preluata de pe Think Outside the Box) 

Asadar nu stiu daca v-am starnit interesul sau nu dar va recomand sa incercati acest sport atat de elegant, mai ales cand simtiti ca sunteti obositi, stresati si lipsiti de chef de orice, n-aveti idee ce stare minunata veti avea dupa o ora de echitatie.

Eu am fost in manejul din Corbeanca dar mai sunt si altele foarte bune din ce mi-au spus altii. Va dau mai jos site-urile cluburilor de echitatie unde veti putea afla toate coordonatele si costurile acestui sport. Evident vorbesc de cursuri. Daca va decideti sa il practicati in continuare, echipamentul necesar pentru acest sport nu este chiar ieftin. Un echipament complet de o calitate buna , nu cea mai buna, este undeva in jur de 1500-2000 lei .

http://www.hipocan.ro (asta e cel din Corbeanca)
Iata mai jos sintetizate cateva din beneficiile echitatiei:
1.Permit o relaxare musculara in special in zona soldurilor si a coloanei vertebrale inferioare, favorizand echilibrul;
2. Stimuleaza emotional si motivational prin raspunsurile calului;
3.Ajuta in abilitatea de a face fata fricii;
4.Ajuta in castigarea independentei si increderii in sine;
5.Asigura relaxare si elibereaza tensiunile;
6.Imbunatateste postura corpului;
7.Exercitiile imbunatatesc activitatea cardiovasculara si stimuleaza metabolismul;
8.Dezvolta coordonarea ochi-maini.


Mai jos aveti 5 min de incantare. O imbinare de imagini cu cai ,calareti,peisaje si muzica buna. Enjoy!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu