sâmbătă, 23 noiembrie 2013

Elisabeta Lipa-Spirit de Campion, suflet de Femeie si o uniforma de General



Miercuri seara am fost la un eveniment unde am avut onoarea sa aud un discurs al dnei . Elisabeta Lipa.
Un adevarat discurs de campioana. O femeie extrem de pozitiva, o femeie foarte deschisa si hotarata. Din pacate in tara noastra, in afara de fotbal "nu exista" nici un sport. Recunosc ca pana miercuri seara nici eu nu stiam foarte multe despre Elisabeta Lipa, stiam doar ca a fost campioana noastra la canotaj.
Pentru ca mi-a placut extrem de mult de dansa, pentru ca a tinut un speech cu adevarat inspirational , pentru ca m-a impresionat cand a povestit despre renuntarile, eforturile si sacrificiile facute ca sa obtii un astfel de titlu am vrut sa stiu mai multe despre dansa si sa va impartasesc si voua cate ceva despre o romanca ce ne face cinste in lume.
La 40 de ani a devenit Campioana Olimpica. Chiar si ea se intreba daca mai poate si iata ca a putut. Ce important e sa ai spirit de invingator. Doamna Lipa este dovada vie ca atunci cand exista motivatie si convingere , nimic nu iti poate sta in cale, indiferent de varsta sau de domeniu. 
Imi amintesc de un afis motivational care intruchipa un atlet alergand si care avea urmatorul text "Because I see myself as a winner I will Be". Mi-a placut atat de mult incat l-am folosit cativa ani ca motto-ul vietii mele. 
In ultima vreme am uitat de el , dna Lipa mi-a reamintit. O sa-l caut si il voi pune din nou pe perete.
Va multumesc Doamna,  mi-ati adus aminte ca nu tine decat de mine sa devin "campioana" vietii mele!
Hai s-o cunoasteti si voi, e o valoare reala a acestei tari. 

Elisabeta Lipă (născută la  26 octombrie 1964, in orașul Siret, județul Suceava) este cea mai premiata canotoare din istoria Jocurilor Olimpice



A debutat la vârsta de 19 ani la Jocurile Olimpice de vară de la Los Angeles, California.



A obținut 5 medalii de aur, 2 de argint și una de bronz la șase Olimpiade, a fost de 25 ori campioană a României. 





În anul 2000, a fost declarată cea mai bună canotoare a secolului XX de către Federația Internațională de Canotaj. 




Este maestră emerită a sportului. În prezent este președinte al Federației Române de Canotaj și președinte al Clubului Sportiv Dinamo București.



 Pe 1 iunie 2000, la Lucerna, în Elveția, Elisabeta Lipă a primit medalia "Thomas Keller", cea mai înaltă distincție din canotaj. Din partea COSR i-a fost decernat trofeul "Colanul de Aur".



A fost portdrapelul delegației României la două Olimpiade, în 2000, la Sidney, și în 2004, la Atena.



La data de 1 decembrie 2004, comisarul șef de poliție Elisabeta Lipă din Ministerul Administrației și Internelor a fost înaintat la gradul de chestor de poliție (echivalent cu cel de general). 

Povestea miercuri seara ca gradul de general a fost motivul principial pentru care a devenit Campioana Olimpica la 40 de ani. Lumea barbatilor n-a mai avut ce sa faca si i l-a acordat prin Decretul nr 1029 din 29 Noiembrie 2004. Este prima femeie General din Romania!






În anul 2008 a fost declarată Cetățean de Onoare al orașului Siret.
Mai e cazul sa va spun ca este o persoana modesta? Sa va mai spun ca in ciuda faptului ca are un trup de canotoare este o doamna foarte distinsa si stilata? 




Va spun sincer , a fost o reala placere s-o cunosc si de asemenea un castig enorm pentru mintea si sufletul meu. Mi-as dori ca macar un sfert din femeile acestei tari sa fie ca Doamna Elisabeta Lipa.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu