Din capitolul, oamenii din spatele brandurilor azi l-am ales pe Louis Vuitton.
De ce ? Cred ca "Louis Vuitton" este unul dintre cele mai cautate, cumparate, dorite,purtate branduri de lux din Romania si de asemenea mai cred ca un procent foarte mare din cei care poarta produsele acestui brand nu stiu despre el decat ca e foarte scump :))).
De ce ? Cred ca "Louis Vuitton" este unul dintre cele mai cautate, cumparate, dorite,purtate branduri de lux din Romania si de asemenea mai cred ca un procent foarte mare din cei care poarta produsele acestui brand nu stiu despre el decat ca e foarte scump :))).
Pasiunea romanilor
pentru aceasta celebra monograma este aproape bolnavicioasa :) si e suficient sa
surprindem imagini cu persoane publice si nu numai...
Dar sa vedem cum s-a
nascut si a crescut acest brand.
Louis Vuitton Malletier este o casa de moda din Franta,
fondata de Louis Vuitton in 1854. Monograma brandului , "LV", apare pe toate
produsele acestei case, de la gama de
lux pentru genti de voiaj si produse de marochinarie pana la colectiile ready to wear
de pantofi, ochelari de soare, ceasuri, accesorii si carti.
Louis Vuitton s-a nascut in 4 august 1821, in Anchay, o comunitate mica
de mucitori, in estul Frantei. Tatal sau Xavier Vuitton era fermier iar mama
sa, Coronne Gaillard care a murit cand Louis avea 10 ani , era morarita.
Louis Vuitton
La varsta de 13 ani, obosit de viata de provincie si de
strictetea mamei sale vitrege, Vuitton pleaca de acasa, catre Paris.
Calatoria de 292 mile (aprox 470 km) facuta pe jos, ii ia micului Louis 2
ani cu cateva opriri pentru a presta diverse munci platite ca sa-si poata continua drumul.
Dupa ce ajunge la Paris , in 1837. Vuitton devine ucenic la
un atelier de facut cufere si ambalaje, o meserie foarte respectata la acea
vremea. In mai putin de cativa ani, Louis Vuitton isi obtine reputatia de unul dintre cei
mai buni lucratori din bresla sa, din Paris.
Norocul ii surade din nou lui Vuitton ,in 1853 ,cand este numit
producatorul personal de cufere si ambalaje al
Imparatesei Frantei – Eugenie de Montijo, sotia lui Napoleon Bonaparte.
Imparateasa Eugenie de Montijo
Imparateasa il face responsabil pe Vuitton cu impachetarea si transportul hainelor sale intre
Palatul Tuileres si castelul de Saint – Cloud. Aceasta pozitie ii deschde usile
catre clasa elitei franceze.
In 1854 Louis Vuitton se insoara
cu Clemence-Emilie
Parriaux, in varsta de numai 17 ani. Foarte curand dupa aceea paraseste
atelierul unde si-a facut ucenicia pentru a-si deschide propriul lui atelier de
cufere si ambalaje, in Paris.
Pe semnul din fata atelierului scria „
Ambalam in siguranta cele mai fragile obiecte. Specializati in ambalarea modei”. De
asemenea incepe sa isi creeze propriile geamantane din panza groasa tip prelata, in loc de piele, ceea ce le creaza avantajul de a fi rezistente si impermeabile.
4 ani mai tarziu Vuitton introduce
geamantanele patrate ce pot fi stivuite, pe o piata in care ele fusesera doar
rotunde. Cererea pentru geamantanul inovativ si convenabil, mai ales pentru
calatoria cu trenul, devine atat de mare incat isi deschide inca un atelier in
afara Parisului.
In 1867 Vuitton este premiat cu medalia
de bronz la Exposittion Universaelle, o expozitie internationala , tinuta in Paris si organizata de Napoleon, ceea ce ii promoveaza si mai mult munca.
Vuitton introduce geamantanul din
prelata bej cu dungi rosii in 1872. Designul atrage noua elita pariziana si il
ajuta sa-si securizeze pozitia brandului in piata de lux.
Louis Vuitton a continuat sa munceasca pana a
murit, la varsta de 72 ani pe 27 feb 1892. Dupa moartea sa controlul asupra firmei este luat de fiul sau ,Georges Vuitton.
O tenacitate dusa pana aproape de extrem, o dorinta fantastica de depasire a conditiei, foarte, foarte multa munca, un pic de noroc , acestea au fost ingredientele succesului pentru omul Louis Vuitton.
O tenacitate dusa pana aproape de extrem, o dorinta fantastica de depasire a conditiei, foarte, foarte multa munca, un pic de noroc , acestea au fost ingredientele succesului pentru omul Louis Vuitton.
Georges Vuitton impreuna cu sotia sa Josephine
si cei trei copii, Gaston Louis si gemenii Pierre and Jean
In 1896, din cauza copierii la scara
larga a brandului (o problema care continua si in ziua de azi, cred ca e printre cele mai copiate branduri din lume), Georges creaza
faimoasa monograma „L V” facuta din diamante cercuri si flori pentru a putea
distinge brandul original.
Cladirea Louis Vuitton , cel mai mare magazin de
obiecte pentru calatorie din lume s-a deschis pe Champs Elysees, in 1914, printre clienti numarandu-se si Coco Chanel.
Forma geamantanelor cu capse, populara si
astazi a fost introdusa in anii 1900.
Datorita tehnologiilor avansate si
datorita unui nou proces de stratificare o versiune mai subtire a monogramei a
fost creata in 1959, pentru a putea fi folosita si pe portofele si posete.
In 1997 este numit primul
Creative Director al casei, in persoana lui Marc Jacobs. Acesta devine responsabil cu introducerea unor colectii
ready to wear pentru femei si barbati.
Marc Jacobs
La acel moment Jacobs declara pentru
Vogue „ Ce am in cap sunt lucruri de lux dar in acelasi timp sa le poti arunca
intr-o punga si sa fugi din oras pentru ca mostenirea Louis Vuitton consta in produsele pentru calatorii.”
Casa LV si-a cultivat o puternica
celebritate in timpul lui Jacobs si multi actori, muzicieni si modele au fost
imaginea casei. Pentru campania Core Values introduse in 2007 si care viza
prezentarea radacinilor de obiecte de calatorie al brandului au aparut celebritati ca
Bono, Angelina Jolie, Sean Connery, Keith Richards, Catherine Deneuve, Muhamad
Ali.
Angelina Jolie
Muhamad Ali
Bono
Keith Richards
Catherine Deneuve
Sean Connery
In 2004 la celebrarea celei de a 150-a
aniversari a brandului, "Louis Vuitton" si-a inaugurat si magazinele din New York (pe Fifth Avenue), Sao
Paulo, Mexico City, Cancun si Johannesburg
New York
In 2010 se deschide, la Londra, cel mai luxos magazin al Casei "Louis Vuitton".
Londra - Bond Street
Timp de 6 ani consecutiv intre 2006 si
2012 "Louis Vuitton" detine pozitia de cel mai valoros brand de lux din lume. In
2012 brandul a fost evaluat la 25,9 miliarde USD, batand locul doi detinut de brandul
Hermes care a fost evaluat doar la 19,1 miliarde USD si la mare distanta de
locul 3 , detinut de brandul Rolex ,evaluat doar la 7,17 miliarde USD.
Brandul "Louis Vuitton" este prezent din anul 2008 si pe piata din Romania, in sistem de reprezentanta. El se afla pe Grand
Avenue in cadrul Hotelului Mariott din Bucuresti
Mariott- Bucuresti- deschiderea LV
Grand Avenue- Mariott
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu